Podstawa identyfikacji wizualnej

fotografia biznesowa

Przeglądam czasami strony i profile różnych firm i jestem przerażony, jak wiele z nich ma kłopot z dobraniem dobrych i odpowiednich zdjęć. Fotografia biznesowa nie jest łatwa, bo trudno jest też wyjść poza pewne schematy myślenia, które zakorzeniły się w naszych głowach. Dość powiedzieć, że prawie wszędzie dominują sztucznie pozowane zdjęcia z serwisów stockowych. Przeglądając profile przypadkowych dziesięciu firm czy instytucji zajmujących się wybraną gałęzią biznesu, można mieć pewność, że trafi się na te same zdjęcia użyte w podobnych okolicznościach. W teorii nie ma w tym nic złego. Jeśli jednak firmie zależy na budowaniu dobrego wizerunku, to zdecydowanie powinna ten stan zmienić.

fotografia biznesowa

Wizytówka firmy

Wydaje się, że fotografia biznesowa powinna być na stałe wpisana w grafik działów marketingu firm i instytucji. Przedsiębiorstwa, które traktują sprawy wizerunkowe kompleksowo, korzystają z pomocy specjalistów. Wiedzą, że spójna i dobra komunikacja wizualna jest niezwykle ważna w umacnianiu marki. Jest to istotne nie tylko ze względu na dobrą ekspozycję produktów czy usług, ale również z uwagi na rekrutację. Jeżeli na stronie firmy, w zakładce z ofertami pracy, widnieją najprostsze stockowe zdjęcia, to można śmiało uznać, że instytucja oszczędza na czym może, a więc zapewne i na pracownikach.

Tymczasem dobrze zastosowana fotografia biznesowa pozwala na ciekawe wyeksponowanie walorów danej firmy. Giganci przekonali się o tym już dawno i realizują autorskie sesje fotograficzne, które nie pojawiają się na innych stronach. Dzięki temu wyróżniają się na rynku, przyciągają klientów i pracowników. Wystarczy tylko chcieć.

 

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *