Freelancing- 29 listopada 2017

Profesjonalizm od podstaw

Stefan

Przeglądając portale firmowe mam czasami wrażenie, że prowadzone są w myśl zasady – taniej znaczy lepiej. Największym problemem jest niedopasowanie zdjęć do tematyki serwisu. Mam wrażenie, że fotografia biznesowa nie przebiła się jeszcze do świadomości zarządzających firmami. Z niewiadomych przyczyn wolą korzystać z oklepanych i ogranych do cna zdjęć z serwisów stockowych, zamiast postarać się o profesjonalne zdjęcia biznesowe. To samo dotyczy umieszczanych tam zdjęć przedstawicieli zarządu, handlowców czy innych pracowników. W ośmiu przypadkach na dziesięć jest to totalna wolna amerykanka, gdzie zdjęcia robił pan Zbychu z ochrony w ramach wolontariatu.

fotografia biznesowa

Tymczasem profesjonalna fotografia biznesowa to szereg korzyści dla firmy. Dobry fotograf na pewno nie będzie pracował za darmo, ale efekty jego działań naprawdę się zwracają. Szkody wizerunkowe wyrządzone przez nieprofesjonalne podejście do materiałów na stronach są nieproporcjonalnie wyższe niż jakiekolwiek nakłady, które poniósłby przedsiębiorca zatrudniając speca od fotografii biznesowej. Nie można być liderem w jakiejkolwiek dziedzinie, jeśli nie zadba się o dobry wizerunek.

Na szczęście coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że fotografia biznesowa niesie za sobą konkretne korzyści. Dobrze wykonane, przemyślane i spójne koncepcyjnie zdjęcia pracowników pokazują, że firma umie zadbać o najmniejsze detale. Już na tym etapie w świat płynie przekaz – umiemy i chcemy zadbać o wszystko. Byle jakie fotografie pracowników i produktów firmy, to zmora, która potrafi skutecznie zniechęcić potencjalnego partnera biznesowego. Im wcześniej firmy zaczną rozumieć potrzebę inwestycji w dobre zdjęcia, tym szybciej będą się rozwijać. Czasy, gdy można było działać byle jak, minęły już bezpowrotnie.

fotografiafotografia biznesowawizerunek firmy

Stefan • 29 listopada 2017


Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *