Technologia- 16 stycznia 2018

Reklama świetlna – daj się rozpoznać!

Brinks

Reklama zewnętrzna w różnorakich postaciach wpisała się w krajobraz polskich miast i miasteczek oraz w świadomość potencjalnych jej odbiorców na tyle trwale, że coraz częściej przestajemy zauważać tego typu komunikaty. W efekcie wielu reklamodawców prześciga się w próbach przyciągnięcia uwagi potencjalnego odbiorcy, zaśmiecając przestrzeń miejską i pozamiejską krzykliwymi i niejednokrotnie prostackimi komunikatami reklamowymi.

Według specjalistów z warszawskiej agencji reklamowej WarMax możliwe jest jednak takie zaprojektowanie reklamy zewnętrznej, by była ona nie tylko dobrze widoczna, ale także by przyciągała uwagę przechodniów w nienachalny, naturalny sposób. Kluczem jest spojrzenie na reklamę z perspektywy jej potencjalnego odbiorcy i stworzenie jej w taki sposób, by była dla odbiorcy atrakcyjna.

 

Podświetlane kasetony reklamowe

Ta forma reklamy zewnętrznej charakteryzuje się dobrą widocznością nawet w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, jednak aby była rzeczywiście skuteczna, musi przyciągać uwagę na tyle długo, by zapisać się w pamięci odbiorcy. Ten cel można osiągnąć dzięki niebanalnemu, intrygującemu projektowi oraz zastosowaniu do konstrukcji kasetonu trwałych materiałów. Umieszczenie kasetonu w dobrze wybranym miejscu pozwoli łatwiej dotrzeć do pożądanej grupy docelowej, znacząco zwiększając skuteczność przekazu reklamowego.

 

Litery podświetlane

Reklama świetlna to nie tylko cieszące się popularnością kasetony. Bardzo ciekawym rozwiązaniem mogą być także litery podświetlane – szczególnie w sytuacji, gdy budżet na reklamę jest ograniczony, a z różnych względów inne formy reklamy w danym miejscu nie mogą być zastosowane.

Litery 3D można bez problemu podświetlić za pomocą energooszczędnych diód LED (także kierunkowo, co pozwala uzyskać niezwykłe efekty), dzięki czemu miesięczne koszty są bardzo niskie. Podświetlane napisy wykonuje się najczęściej z wytrzymałych materiałów w rodzaju styroduru i innych tworzyw sztucznych, co zwiększa ich żywotność.

 

Banery podświetlane

Doskonale znane wszystkim banery reklamowe także mogą zostać podświetlone, w efekcie czego stają się atrakcyjną i niedrogą formą dobrze widocznej reklamy zewnętrznej. Co ważne, reklamy podświetlane w postaci banerów mogą mieć dowolne wymiary.

Dzięki temu zaprojektowanie treści jest znacznie łatwiejsze, gdyż nie podlega typowym dla innych form reklam zewnętrznych ograniczeniom gabarytowym. W przypadku banerów jedynym ograniczeniem jest wielkość miejsca, w którym taki baner zostanie umieszczony.

 

Reklama LED

Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań są zewnętrzne panele LED, które pozwalają zamieścić w treści komunikatu reklamowego zarówno tekst, jak i grafikę. Dzięki temu, że na ekranach LED możliwe jest wyświetlanie treści dynamicznych (materiały wideo, animacje) z łatwością wyróżniają się one na tle statycznych reklam zewnętrznych.

Warto jednak pamiętać, że tego typu rozwiązania muszą jednak być bardzo trwałe i umożliwiać reklamodawcy całkowitą kontrolę nad wyświetlanymi treściami, by spełnić swoje zadanie. Dla przykładu ekrany tego typu dostępne w warszawskiej agencji WarMax mają nie tylko oprogramowanie, do którego dołączono polskie instrukcje obsługi, ale także prosty w obsłudze panel kontrolny. Maksymalny rozmiar ekranu LED to 512×128 cm.

Reklama świetlna

Brinks • 16 stycznia 2018


Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *